test

  • TEST
  • Aanhangwagens

test

Nieuwe GS*Meppel 3-assige lichtgewicht 27 tons containeraanhangwagen

De nieuwe generatie lichtgewicht containeraanhangwagens worden op een duurzame wijze moduleer samengesteld. Door de snelle aaneen schakeling van technische ontwikkelingen van grondstoffen, maken wij vandaag de dag gebruik van hoogwaardige staalsoorten.

Keuze van aanhangwageninrichting, aslijnconfiguratie en bandenmaat zorgen voor de aanhangwagenindentiteit. De luchtgeveerde containeraanhangwagens in combinatie met de huidige EBS-remsystemen creŽren een zorgeloos gevoel.

De hieronderstaande beschreven containeraanhangwagen is een basis uitvoering, maar wij kunnen u altijd een klantspecifieke aanhangwagen aanbieden als maatwerkbouwer!!!

Door het toepassing van een groot aantal opties zijn wij instaat deze aanhangwagen voor u uit te bouwen van basis tot over compleet.

Type : AIC-2700 N

Algemene gegevens
Lengte containerbed : 6.970 mm , voor 6.0 - 6.5 en 7.0 mtr. containerbakken
Breedte : 2.490 mm
Rijhoogte : 1.130 mm
Overzethoogte : 1.050 mm
Voorasdruk : 9.000 kg
Tandemsteldruk : 18.000 kg
Bruto laadvermogen : 27.000 kg
Eigengewicht : 3.560 kg
   

CHASSIS

Het aanhangwagenchassis wordt vervaardigd uit hoogwaardig staalsoorten. Aan de binnenzijde van de hoofdliggers worden over de volledige lengte brons gelagerde stalen rollen aangebracht voor het overzetten van de containerbakken.Ruimte tussen deze rollen over de volle lengte dichtgemaakt en voorzien van een extra slijtstrip.

Aan de achterzijde wordt standaard een stalen verlichtingsspiegel aangebracht, waarin de verlichting wordt aangebracht. Onder deze verlichtingsspiegel wordt een stalen bumperconstructie gemonteerd, deze is tevens geschikt voor bevestiging van de kettingspanners.

Ons draaistelframe wordt standaard voorzien van een dubbelrijige kogeldraaikrans en uitgevoerd met een rechte triangel voorzien van een DIN-trekoog, lengte triangel wordt aangepast op uw bedijfssituatie.

BEREMMING

Het EBS-remsysteem van WABCO wordt standaard uitgevoerd met RSS (stabiliteitscontrole), wat zorgt voor een optimale veiligheid.Het geheel volgens de wettelijke voorschriften. De luchtaansluiting wordt voorzien van de benodigde koppelingen.

VEREN EN ASSEN

Gemonteerd worden 3 stuks 9 tons aslijnen met standaard schijfremmen. Deze aslijnen zijn voorzien van luchtvering en kunnen worden bediend met een tweetal zakventielen, werkend op de voor- en de achterassen.

WIELEN EN BANDEN

Dit type aanhangwagen wordt standaard geleverd op GoodYear banden 435/50 R19.5 met stalen wielen geschikt voor naafcentrering.

VERLICHTING

Gemonteerd wordt een complete 24Volts verlichtingsinstallatie met een stekkeraansluiting naar keuze. De verlichtingsinstallatie wordt volldig uitgevoerd met LED lampen. Al deze lampen worden direct aangesloten in een centrale doorverbindingsdoos.

Uiteraard staan wij open voor uw eigen lampkeuze en positie.

CARROSSERIE DELEN

In het aanhangwagenchassis zijn stops verwerkt voor containerbaklengtes van ca. 6000mm, 6500mm en 7000mm. Een door ons ontwikkeld vergrendelingssysteem met TUV Ladungsicherungs certificaat, zorgt voor een spellingsvrije bevestiging.

Zijdelings wordt de aanhangwagen uitgevoerd met een aluminium inrijbescherming.

Banden voor en achter afgeschermd met kunststof spatschermen

met antispray spatlappen.

Bandenbeugel voor het reservewiel.

CONSERVERING

Aanhangwagenchassis volledig gestraald, in een primer gespoten, daarna afgespoten in een HB-chassiscoating, kleur naar wens, RAL ……..(geen metallic).

Diverse delen thermisch dan wel elektrolytisch verzinkt.

Wielen standaard aluminium kleur.

Kunststof spatschermen zwart.

MARKERING

Over de volledige lengte in het chassis wordt een reflectieband aangebracht, kleur WIT (of GEEL).

Aan de achterzijde wordt over de volledige breedte een ROOD reflectieband aangebracht.

KEURING EN REGISTRATIE

Aanhangwagen RDW gekeurd, te naamgesteld en voorzien van een Gaik Kentekenplaat.

OPTIES